Paper Search Console

Home Search Page About Contact

Journal Title

Title of Journal: Langenbecks Arch Chiv

Search In Journal Title:

Abbravation: Langenbecks Archiv für Chirurgie

Search In Journal Abbravation:

Publisher

Springer Berlin Heidelberg

Search In Publisher:

DOI

10.1007/s10669-006-8659-2

Search In DOI:

ISSN

1435-2451

Search In ISSN:
Search In Title Of Papers:

301 Chirurgischeitrige Komplikationen im Thoraxr

Authors: W KnotheGießen
Publish Date: 1971/12/01
Volume: 329, Issue: 1, Pages: 1108-1118
PDF Link

Abstract

Das Schwergewicht dieses Referates ruht nach kurzen einleitenden statistischen Angaben fiber die Häufigkeit postoperativer Eiterungen im Thoraxraum nach Baucheingriffen and deren Atiologie auf der Prophylaxe and Behandlung des Lungenabscesses der Lungengangrän and des unspezifischen akuten Pleuraempyems Es werden insbesondere die MaSnahmen besprochen die such an kleineren Krankenhäusern bei rechtzeitiger Erkennung and möglichst frühzeitigem Einsetzen der Behandlung durchgeführt werden können Bei der Aufstellung therapeutischer Leitlinien beim akuten Lungenabsceß wird dargelegt wann die Grenzen der medikamentösen Therapie erreicht rind and welcher chirurgischen Behandlungsmethode dann der Vorzug zu geben ist Resektionsbehandlung MonaldiDrainage PneumotomieAls Behandlungsverfahren der Wahl beim akuten Pleuraempyem ist heute die sofortige Anlegung einer BülauDrainage in Kombination mit einer hochdosierten und gezielten Antibioticatherapie anzusehen Die alleinige Punktionsbehandlung mit Antibioticainstillation führt nicht selten zu einem unbefriedigenden Ergebnis es resultiert ein chronisches Empyem Die häufigsten Fehler beim Anlegen einer BülauDrainage werden aufgezeigt and die Indikationsstellung zur Friihkortikation besprochenThe main emphasis of this paper will beafter a short preliminary rendering of statistical data on the incidence of postoperative suppurations in the thorax after abdominal surgery and their aetiologyon the prophylaxis against and the treatment of lung abscesses lung gangrene and unspecific acute empyema of the chestThose measures in particular are discussed whichafter timely recognition and early commencement of treatmentcan be carried out even in smaller hospitals In setting down therapeutic guide lines for the acute lung abscess it is shown when the limits of conservative therapy by medication are achieved and which type of surgical operation should be preferred resection Monaldidrainage pneumotomyThe treatment of choice in acute empyema is the immediate institution of a Bülaudrainage in combination with the selective antibiotic treatment at high doses Treatment by puncture only in connection with instilling antibiotics often produces unsatisfactory results and can lead to the development of a chronic empyema The most common mistakes in setting up a Bülaudrainage are exposed and indications for early decortication discussed


Keywords:

References


.
Search In Abstract Of Papers:
Other Papers In This Journal:


Search Result: