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Journal Title

Title of Journal: Z Rheumatol

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Abbravation: Zeitschrift für Rheumatologie

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Publisher

Springer Medizin

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DOI

10.1007/bf00312413

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ISSN

1435-1250

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Relative efficacy and tolerability of etoricoxib

Authors: Gwan Gyu Song Young Ho Seo JaeHoon Kim Sung Jae Choi Jong Dae Ji Young Ho Lee
Publish Date: 2016/01/14
Volume: 75, Issue: 5, Pages: 508-516
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Abstract

Randomized controlled trials RCTs examining the efficacy and tolerability of etoricoxib 30–60 mg celecoxib 200–400 mg and naproxen 1000 mg based on the number of patient withdrawals among those with OA were included in this network metaanalysis We performed a Bayesian randomeffects network metaanalysis to combine direct and indirect evidence from the RCTsEight RCTs including 5942 patients met the inclusion criteria The proportion of patient withdrawals due to lack of efficacy was significantly lower in the etoricoxib 30–60 mg OR 021 95  CrI 012–038 celecoxib 200–400 mg OR 029 95  CrI 018–047 and naproxen 1000 mg OR 031 95  CrI 018–051 groups than in the placebo group The number of patient withdrawals due to lack of efficacy tended to be lower in the etoricoxib 30–60 mg group than in the naproxen 1000 mg and celecoxib 200–400 mg groups although they did not reach statistical significance OR 068 95  CrI 036–133 and OR 070 95  CrI 038–137 respectively Ranking probabilities based on the surface under the cumulative ranking curve SUCRA indicated that etoricoxib 30–60 mg had the highest probability of being the best treatment based on the number of withdrawals due to lack of efficacy SUCRA = 09168 followed by celecoxib 200–400 mg SUCRA = 05659 naproxen 1000 mg SUCRA = 05171 and placebo SUCRA = 0000189 With respect to tolerability the number of withdrawals due to adverse events was not significantly different among etoricoxib celecoxib naproxen and placebo although it tended to be lower with etoricoxib and placeboRandomisiertkontrollierte Studien RCTs die die Wirksamkeit und Verträglichkeit von Etoricoxib 30–60 mg Celecoxib 200–400 mg und Naproxen 1000 mg untersucht haben wurden auf Grundlage der Anzahl von Ausschlüssen unter Patienten mit OA in diese Netzwerkmetaanalyse einbezogen Wir haben eine Netzwerkmetaanalyse nach bayesschen Random Effects durchgeführt um die direkte und indirekte Evidenz von den RCTs zu kombinierenAcht RCTs mit 5942 Patienten haben die Einschlusskriterien erfüllt Der Anteil von Patientenausschlüssen wegen mangelnder Wirksamkeit war in den Gruppen mit Etoricoxib 30–60 mg OR 021 95 CrI 012–038 Celecoxib 200–400 mg OR 029 95 CrI 018–047 und Naproxen 1000 mg OR 031 95 CrI 018–051 signifikant niedriger als in der Placebogruppe Die Anzahl von Patientenausschlüssen wegen mangelnder Wirksamkeit hatte in der Gruppe mit Etoricoxib 30–60 mg eine niedrigere Tendenz als in den Gruppen mit Naproxen 1000 mg und Celecoxib 200–400 mg obwohl sie keine statistische Signifikanz erreichte OR 068 95 CrI 036–133 bzw OR 070 95 CrI 038–137 Die RankingWahrscheinlichkeiten aufgrund der SUCRA „surface under the cumulative ranking curve“ zeigen dass Etoricoxib 30–60 mg auf Grundlage der Zahl von Ausschlüssen wegen mangelnder Wirksamkeit SUCRA = 09168 mit höchster Wahrscheinlichkeit die beste Behandlung ist danach folgen Celecoxib 200–400 mg SUCRA = 05659 Naproxen 1000 mg SUCRA = 05171 und das Placebo SUCRA = 0000189 Hinsichtlich der Verträglichkeit war die Zahl der Ausschlüsse wegen Nebenwirkungen zwischen Etoricoxib Celecoxib Naproxen und Placebo nicht signifikant unterschiedlich auch wenn sie bei Etoricoxib und beim Placebo eine niedrigere Tendenz hatte


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