Journal Title
Title of Journal: Chirurg
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Publisher
Springer-Verlag
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Authors: Ina M Hartenfels A Dukat J Burg M Hansen M Jung
Publish Date: 2014/03/06
Volume: 73, Issue: 3, Pages: 235-240
Abstract
Hintergrund Adenome der Ampulla Vateri und des Duodenums sind seltene Tumore deren Leitsymptome hauptsächlich unspezifisch sind oder Folgen einer Passagestörung und Tumorerosion Blutung darstellen Da diese Adenome obligate Präkanzerosen darstellen sind die rechtzeitige Diagnose und die radikale Entfernung von entscheidender BedeutungPatienten und Methoden In der folgenden Arbeit berichten wir über 7 Patienten mit periampullären Adenomen des Duodenums darunter 1 Fall unter Einbeziehung des distalen Ductus hepatocholedochus DHC Anhand der Fallbeispiele werden die diagnostischen Schritte und die operative Therapie beschrieben Die Behandlung bestand nach Diagnosesicherung via endoskopischer retrograder Cholangiopankreatikographie ERCP in 3 Fällen in einer partiellen Duodenopankreatektomie nach Whipple und bei 3 Patienten in einer transduodenalen lokalen Exzision des Tumors mit Papilloplastik im Sinne einer Ampullektomie der postoperative Verlauf war jeweils komplikationslos es bestand keine operative Mortalität Ein Patient wurde endoskopisch mit PlasmaArgonKoagulation behandeltBackground Adenoma of the ampulla of Vater and the duodenum are rare tumors The leading symptoms are unspecific sometimes they are due to the disturbances of the passage or erosion of the tumor Early and correct diagnosis and the appropriate therapy are of decisive importance because these tumors are precancerousPatients and methods We report the cases of seven patients with periampullary adenoma of the duodenum in one case with incorporation of the the distal bile duct The diagnostic steps and the surgical treatment are reported and discussed In achieving a definitive diagnosis endoscopic retrograde cholangiopancreatography is of paramount importance Three patients subsequently underwent partial pancreatoduodenectomy Whipples procedure in three patients transduodenal local tumor excision was performed Postoperative course was without complications in each case and no operative mortality occurred One patient was treated by argoncoagulationResults The histopathological examination showed a tubular villous adenoma in six cases and in one case a villous adenoma ranging from low to high grade dysplasia Because there is evidence of an adenomacarcinomasequence radical surgical treatment is recommended even in adenoma with low grade dysplasia in spite of the absence of malignancy
Keywords:
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